2024. november 07-én ismét a Nyíregyházi Ridens iskolában tartottunk
foglalkozásokat, ezúttal a szenzoros fejlesztés jegyében! A programokon nagy
örömünkre 84 diák vett részt, a közös munkát pedig 3 szakember, 5 tanár, 3 szülő és
6 önkéntes odaadó segítsége és jelenléte tette gördülékennyé. A diákok
állatasszisztált fejlesztéssel kiegészített érzékszervi fejlesztő alkalmakon, és
különböző izgalmas technikákat felsorakoztató szenzoros kézművesfoglalkozásokon
vehettek részt.
Négylábú segítők a szenzoros fejlesztésben!
Az állatasszisztált fejlesztő programban három jólnevelt és barátságos kutyus,
Carlos, Orion és Milo volt segítségünkre. A kutyás, és általában az állatasszisztált
terápiák több területen is jótékony hatást tudnak gyakorolni a résztvevőkre. Egyrészt
az állattal való találkozás és kapcsolódás – főként hosszútávon – a nyugalom és az
öröm érzéseit is magukkal hozzák. Ezenkívül a sikeres interakciók és az érintkezés a
kutyussal az önbizalmat és az empátiát is erősítheti: a gyerekeknek lehetősége van
gyakorolni a szavak nélküli kommunikációt, a finommozgásokat és a másikra való
hangolódást. Egy ilyen kutyás fejlesztő terápiás alkalmon megannyi szenzoros inger
– például a kutyus szőre, vakkantása vagy kergetőzése – aktivizálja az
idegrendszerünket, így javítva a testi koordinációs és térbeli tájékozódó
képességeinket is.
A Nyíregyházi Ridens diákjai kíváncsian, de tartózkodással fogadták a kutyás
foglalkozást. A terapeuták figyeltek az egyéni igényekre, ha kellett, apránként
vezették be a feladatokat és kellő időt hagytak a kutyákkal való ismerkedésre. Bár
volt, aki a sok inger hatására az egyes gyakorlatokat inkább csak kívülről szemlélte,
így is mindenki nagyon ügyesen és bátran helytállt a négy tanórát felölelő
programon.
Kézműves foglalkozás egy kicsit másképp!
Fejleszteni mindig hasznos, de milyen jó amikor még az alkotás öröme is társul
hozzá! A Ridens diákjainak tartott fejlesztő kézműves foglalkozáson a résztvevők
különböző technikákkal kísérletezhettek. A különféle anyagokkal és felületekkel való
munka az idegrendszer szenzoros feldolgozását segíti, az alkotó folyamat pedig a
finommotorikus mozgásra és a kreativitásra hat serkentőleg. Többek között ecsettel,
ujjal, szivaccsal, madzaggal lehetett festeni a résztvevőknek vászonra, a kezelt
falapra, vagy akár a sógyurma figurákra.
Nagyon tartalmasan és jókedvűen telt ez a nap, és reméljük még lesz lehetőségünk
újabb izgalmas foglalkozásokat tartani a diákoknak!
Köszönjük a Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzatának Ifjúsági Civil Alapjának,
hogy 225.000 forinttal támogatta a rendezvény megvalósulását!